20 Aralık 2008

Ölümsüz ölümsüzlük

Geçenlerde kitapçı gezerken Woody Allen'ın Sırf Anarşi adlı kitabına rastladım. Türkçesi 2007 yılında yayınlanmış ve ben kaçırmışım. Hayret! Filmlerini seyrederken kahkahalar atmamı bırakın, fragmanını gördüğümde bile sırıtmaya başlar, bir saniye sonra makaraları koyveririm. Kimileri de çiçeğin yanına yaklaşınca hapşırır ya. Kitabın arka kapağını okurken Remzi Kitabevi'nin orta yerinde sırıtmaya başladım.

"Mahler ölüm korkusunu nasıl yeniyor?" diye sordum.
"Ölerek. Ben çözdüm bu işi. Tek yolu sahiden bu."

Gerçek adıyla Allan Stewart Konigsberg, çizgi film kahramanı ağaçkakan Woody ve komedyen Allen'dan aldığı sahne adıyla Woody Allen'ın konu hakkındaki bir başka yorumu da şöyle:

"Ben ölümsüzlüğe eserlerimle değil, ölmeyerek kavuşmayı hedefliyorum."

Belki de başarısını 30 yıl boyunca, bazen haftada üç kez psikanalize girmeye de borçlu olan bir komedyenden beklenecek sözler.

Bu konuda benim favorim ise yönetmen Jean Luc Godard'ın Yeni Dalga akımını başlatan filmi Serseri Aşıklar'da (A bout de Souffle) geçen bir replik. Gazeteci ünlü yazara sorar: "Hayattaki en büyük hedefiniz ne?" Yazarın cevabı basittir: "Önce ölümsüzlüğe kavuşmak, sonra da ölmek!"

Sizin yorumunuz ne?


Criminal Woody Allen - Click here for the funniest movie of the week


Hiç yorum yok: