30 Ocak 2009

Demagojisiz hava sahası istiyorum

Bu yıl sigaraya başlamamın 25. gümüş yılını kutluyorum. Hey gidi John Player Special, ilk nefesimsin! Bazen günde bir paket, bazen üç ay hiç içmeden bu kadar yılı geçirdim. Kendi seçimim. Kimseyi de içmesi için zorlamadım. İstediğim zaman da bırakırım. Hatta, her gece bırakabiliyorum. O kadar da iradem var yani!

Sigara yasağına tepki vermedim. Hatta ben de kapalı alanda sigara içmekten hoşlanmıyorum. Restorana gittiğimde de sigara içilmeyen bölüme otururum. Yemek yerken dumandan rahatsız olurum da. İkisini tadı farklı. İşyerinde biraz kafamı dağıtmak istediğimde merdivenlerden iner biraz hareket etmiş olurum. Atarım kendimi dışarıya, hem hava alırım, hem sigaramı içerim. Sigaram bitti mi de yine merdivenlerden yukarı... Sigara içmeyen arkadaşlarımı da özendiriyorum bazen, bana takılıyorlar. Sigara içmek için mi? Hayır, dışarı çıkıp nefes almak, biraz zihinlerini tazelemek için.

Uzun zamandır Dumansız Hava Sahası diye bir olay uydurdular. Destekliyorum o ayrı. Ama bana gerçekçi olamayacak kadar naif ve siyaseten doğruculuk gibi geliyor. Yasaksa yasak. Tamam gaz odası gibi ortamlarda oturmayı kimse istemiyor. Bununla birlikte, sanki şehrin havası tertemiz, egsoz gazları yasemen, kömürler portakal çiçeği kokuyormuş da bir zararlı sigara dumanıymış gibi işleniyor konu. Üstelik sigaranın zararı içene. Oysa egsoz yaş, boy, cinsiyet tanımıyor. Yazık değil mi o bebeğin ciğerine. O zaman egsoz gazına karşı bir kampanya da başlatsanıza haydi. Egsozsuz Hava Sahası istiyoruz!!!!

Bir de televizyonda çocukları sigaraya özendirmemek için görüntüleri mozaikleme hadisesi var. O apayrı komedi. Filmde adamın elinde mozaik çemberi, çemberden de duman çıkıyor. Dumana mozaik yok ama. Adam elini ağzına götürüyor, yüzünün bir bölümü de mozaikleniyor. Çocukları bırak, ben bile özeniyorum. Düşünsenize. Bir tarafta sokakta bir sürü insan görüyorsunuz. Ellerinde küçük bir çubuk, saf saf keyif aldıklarını sanıyorlar. Ne banal. Bir de televizyona bakıyorsunuz, üfff ne havalı. Acayip mozaikli bir şey böyle. Nerede satıyorlar acaba? Pahalı bir şey demek ki, çevremde hiç kullanan görmedim. Ya bir gün böyle bir şey çıkarırsa sigara şirketleri. Talep patlaması yaşarlar valla...

Hiç yorum yok: