17 Ocak 2009

Gran Torino, Grand Eastwood

Clint Eastwood yapmış yine yapacağını. Yanına oğullarını da alıp Gran Torino adlı (henüz izlemedim ama muhtemelen) hayran kalınacak bir filme imza atmış. Baba Eastwood filmin yönetmenliğine ve başrolüne soyunurken, küçük oğlu Scott yan rollerden birini kapmış. Filmin şarkısı 'Tribute Gran Torino'da ise Clint ve büyük oğlu Kyle Eastwood'un emekleri geçmiş.

Clint baba filmde dul, aksi, huysuz bir Kore gazisi/Ford emeklisini canlandırıyor. Hayattaki meşgaleleri ise geçmişinden kalan iki hatıra: 1972 Ford Gran Torino ve M1 Garand piyade tüfeği. Komşuları Çinli göçmenlere önyargı ile yaklaştığı için başlarda araları pek iyi değil. Ancak araya çeteler meteler girince Eastwood hem bu insanlarla empati kurmaya başlıyor, hem de tövbesini bozup Amerikan banliyösüne adalet getirmeye çalışıyor. Gran Torino'nun konusu aşağı yukarı böyle.

Filmin ismini bir Amerikan arabasından almasını yanlış algılayıp da Fast 'n Furious tarzı bir şey beklemeyin. Eastwood gördüğüm kadarıyla Dirty Harry'yi, Heartbreak Ridge'deki eğitim çavuşunu, Affedilmeyen'deki emekli silahşörü harmanlayıp, Iwo Jima'dan Mektuplar deneyimi ile sentezlemiş.

Gran Turismo'nun Türkiye'de vizyona 20 Şubat'ta gireceğini öğrendim.

Sabırsızlıkla bekliyoruz...



3 yorum:

Tansu Özmen dedi ki...

Daha önce fark etmediğim ve burada okuduktan sonra ilgimi çeken bir yapım, 20 Şubat'a kadar beklemek istemeyenler nette filmi bulabilirler.
Bu arada çok benzemese de benzer bir hikaye olarak (yine bir 2008 yapımı olan) Lakeview Terrace adlı filmi önerebilirim. Başrollerde Samuel L.Jackson ve Patrick Wilson var.

"An LAPD officer will stop at nothing to force out the interracial couple who just moved in next door."

Sinan Yüzaklı dedi ki...

Yorumun için teşekkürler Tansu.
Tabii işin net tarafı var, hatta seyreden seyretti bile :)
Gran Torino aslında bana konu itibariyle 1985 yapımı Stand Alone'u hatırlattı: http://tinyurl.com/7lpuz3 Aradım nette bulamadım :(

Tansu Özmen dedi ki...

Rica ederim, bu arada Stand Alone'u ben de bulamadım..