4 Mart 2009

Kıtalararası Metropol Otobüsü

Metrobüs Anadolu yakasına geçti. Eh, yolunun üstündeyiz bizi de bir bıraksın bakalım deyip bu akşam bir deneme yaptık. Maddi ve manevi önyargıda bulunmadan Zincirlikuyu - Söğütlüçeşme (bu örnekte Uzunçayır) hattının bir değerlendirmesini yapalım. 

Anadolu yakasında oturuyor, Avrupa yakasında çalışıyorum (dizide değil, kıtada). Günlük kıtalararası yolculuğumu çift katlı otobüslerle yapıyorum. Malum mesai saati trafiğinde özellikle köprü çekilmez oluyor. Fakat evden işe tek araç ile gidiyor, adım sayacıma göre yaklaşık 1,8 km yol yürüyorum. 

Şimdi gelelim Metrobüs'ün kerametine. Adım sayacıyla ölçmedim, ama herhalde aynı mesafeyi yürümüşümdür. Zincirlikuyu durağı şimdilik karmaşık ve kalabalık. Yine de sık seferler sayesinde çok beklemeden Metrobüs'e kendinizi atıyorsunuz. İlk günler için içerisi sıkış sıkış değildi. Önemli olan Boğaz köprüsünü geçmek. Trafikte adım adım ilerlerken, ayakta yolculuk etseniz bile rahatsız olmuyorsunuz. 

Ara duraklardaki inişlerde de sıkıntı yaşanmadı. Uzunçayır durağında indikten sonra, şimdilik pek el değmemiş bir alandan geçerek bir durağa geliyorsunuz. Oradan da ver elini Kadıköy'den E-5 yolunu izleyip Bostancı yönüne giden bir otobüs. 

Uzun lafın kısası bu akşamki denemede bir aktarma yaparak, ortalama aynı yürüme mesafesi ile normalden 20 - 30 dakika önce eve vardım diyebilirim. Birkaç gün sonra tam performans ortaya çıkar, ama ilk intiba olumlu oldu benim açımdan. Hayırlısı olsun bakalım. 

Hiç yorum yok: